Hungry? Grab a Snickers!

Hej, Sjuklingen här!
Vaknade upp klockan 10 igår och tog upp min mobil för att ringa Tåbelund vårdcentral som ligger här i Eslöv. Jag slog numret och hörde en röst prata " Tryck 1 om du vill beställa tid " etc. etc. När jag äntligen tryckt på alla dessa knappar på mobilen för att de ska veta vad jag vill så hör man rösten säga " du står nu i kö, du är på plats 6." Men smarta som dom är så kunde man skriva sitt nummer och avsluta med en fyrkant så ringer dom upp en när det är min tur och undertiden jag väntade på att de skulle ringa tog jag mig en liten sovstund i mamma och pappas säng, SKÖNT ska ni veta!
Sen ringde de upp mig jag berättade varför jag ville ha en tid hos dom osv. osv. så fick jag tiden 14.00, Perfekt tänkte jag!
När jag väl kommer dit får jag vänta tills halv 3 innan dom kommer och hämtar mig, min läkare undersöker mig och sen säger hon att jag ska gå till laboratoriumet och ta en lapp och sitta och vänta på min tur. Det tog ytterligare 20 min. Sen var det min tur! Kommer in i rummet , ser massa burkar med blod i och det första jag tänkte på var " NÄÄÄ inte blodprooov, dör hellre haha" hatar sånt men jag kan göra piercingar haha! Men iallafall så kommer det en dam och säger att jag ska sätta mig ner så jag sätter mig ner. fick vänta lite till innan hon gjorde proverna för det var en till patient bredvid, en söt liten gammal gubbe!
Men då var det min tur och hon gjorde stick i fingret på mig och halsprov genom att sticka in en "tops" i halsen på mig. Jaa självklart klöktes jag lite haha.
Sen var det klart så var jag tvungen att vänta lite till på att min läkare skulle komma, sen kom hon och sa att halsprovet var positivt och sen sa hon att jag hade för högt något jaa jag vet inte vad hon sa haha. Sen fick jag gå ner till Apoteket och hämta min medicin. Snacka om att jag var trött när jag kom hem, gp ut & gå när man har feber är inte nice precis!
Ja men det bästa är att jag mår bättre nu hehe och det bästa med att vara sjuk är att man går ner i vikt hehe ;) hejdå 3 kg!

hahah detta blev ett långt inlägg det gillas! Men nu ska jag vila mig lite och sen kanske jag ska gå till min kille eller han kommer hit hmm? ;) och mysa lite med han yääy!

Men skriver nog något litet sen ha det bra!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0